Checklista inför badutflykt

Badshorts till W
(- Jag vill ha de med dödskallen på!)

Baddräkt till J
(Shit jag måste raka benen, det är typ 4 mm... hmm jag rakade ju härom dagen...)

Bikini till mig (... eh jag tar nog den som är som ett badlinne istället)

Armringar till ungarna
(Hjälp jag måste ta bikinilinjen också!)

-MAMMA! Får jag ta med min monstertruck?!

-STOPP de där bullarna är till stranden! Nej J du ska INTE ta med din kudde!

Hmm få se nu, där är de kalla pannkakorna och drickan.

-Ska vi ta med vattenmelon också ungar?  -JNAEJAGSKAVILLINTEHAJAGVILLHAMENDÅ!!! 
-Vänta lite, mamma kan inte alla-i-mun-på-varandra-språket så en i taget tack.

Melonskivor alltså

(Men hur fan är det möjligt att pubishåret kan växa ända ner till knät?!)

Hmm det känns som om jag har glömt något...

Filt att sitta på

Muggar

Solkrämen
(-Kom ungar så jag får smörja in er...
-Men jag har redan solkräm!
-Va?!
-Ja pappa smorde mig i förrgår
-... som sagt, kom så får jag smörja in dig hjärtat... J du får INTE spola ner toarullen)

(GAAAH jag ser ut som en urskog under armarna. Är jag den felande länken mellan apan och människan helt plötsligt?!)

Bilnycklar, ungar, badväskan och picknickbagen

-Oh ouch inte knuffas, nej vi kan nog lämna fjärilshåven hemma... nej det är bara 5 minuter till badet så du behöver inte spela Nintendo... J släng INTE grus på gräsmattan... ja ja ta foppatofflorna istället... vänta fan jag glömde stänga kylskåpet...

- UÄÄÄÄH J har bajsat
-Mammi det har kommit BAJSkluuuttar! Bajsköttbullar... bajs... baaaaajsssskoooorv

Fram med nycklar, av med larmet, ner med skötbordet, fan våtservetterna är i väskan, byta blöja, upp med skötbordet, på med larmet, igen med dörren, in i bilen, äntligen på väg...

NEEEJ nu glömde jag badlakanen i alla fall!



.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0